Nauji potyriai Latvijoje

Paskelbta: Pirmadienis, 27 gegužės 2019

Ekskursija 2Gegužės 14 dieną 6a ir 6c klasės mokiniai, lydimi auklėtojų Jūratės ir Ilmos, vyko į Latviją, į įdomią ekskursiją. Jos metu aplankėme Jelgavą, kurioje, perėję gan neįprastą tiltą, patekome į Pašto salą. Apžvelgę salą puošiančias statulas, išsiruošėme į karamelės fabriką „Karamelu darbnica". O čia kiek įdomybių, kiek skanumynų! Mums, šeštokams, buvo rodoma ir aiškinama visa karamelinių saldainių gaminimo procedūra. Širdelės apsalo nuo ragautos šiltos karamelės, pagamintų saldainių. Net ir dabar, grįžus ir prisiminus, šis nenusakomas saldumas, skanumas jaučiasi burnoje. Pasaka! Ir tai dar ne viskas – gaminome saldainius patys. Gaminome, kaip tik norėjome, net keturių formų saldainius ant pagaliuko. Į gamybos procesą galėjome paleisti visą savo fantaziją ir sukurti kažką savito. Prisiragavę saldumynų, nupirkę lauktuvių namiškiams, patraukėme į XIV a. pr. Livonijos ordino pilį - Jaunpilio pilį. Pilyje buvome sutikti taip lyg sugrįžę pilies šeimininkai. Supažindinome su pilies istorija, apvaikščiojome jos kerteles. Kokie įdomūs žemi koridoriai, vedantys į požemius. Teko pabuvoti net kambaryje, kuriame, kaip teigiama, vaidenasi. Berniukai išbandė riterio šarvus. Apžiūrėjome ir apčiupinėjome įvairius ginklus. Apvaikščioję, išklausę, apžiūrėję, pilies šeimininkų buvome pavaišinti viduramžių pietumis, paruoštais pagal senovinius receptus. Kadangi viduramžiais stalo įrankių nebuvo arba pilėnai jų nenaudojo, tad ir mes pietavome senoviškai, rankomis. Sotūs, kupini įspūdžių, išvykome namo, tačiau nauji potyriai, pamatyti vaizdai ilgai išliks mūsų atminty.